Succesformule voor meer verkeer, prospecten en verkoop
Succesformule voor meer verkeer, prospecten en verkoop
06 augustus 2018 
3 min. leestijd

Succesformule voor meer verkeer, prospecten en verkoop

Ik kom gelijk met de deur in huis vallen. Als jij je bedrijfsmodel niet kunt beschrijven in termen van een systeem of formule, want dan heb jij geen bedrijf! Dan heb je een losse verzameling van ideeën die een tijdje zouden kunnen werken. Uiteindelijk zal dit gaan haperen en dan verder door het putje wegspoelen. Daarvoor ook juist deze succesformule.

Succesvolle bedrijven in de wereld

Want wat doen succesvolle bedrijven overal in de wereld? Als je dieper naar hun bedrijfsvoering kijkt dan volgen zij systemen, structuren en patronen. En dit soort businessmodellen helpen bedrijven om alles aan het rollen te krijgen. Mijn vraag aan jou is: gebruik je een systeem, structuur of patroon? En wat doe je iedere week om klanten te stimuleren om naar je toe te komen? Om ze te kunnen inspireren en ze uiteindelijk klant te kunnen maken.

Laten we kijken naar grote merken zoals bijvoorbeeld Virgin. Richard Branson wilde zijn muziekwinkels openen in Engeland en was op zoek naar goede locaties. Hij ging actief met de verhuurder om de tafel om te onderhandelen over de eerste 3 maanden huur. Deze huurbesparingen dekten de kosten van het opzetten van het nieuwe verkooppunt. Dit zorgde ervoor dat de nieuwe winkel niet direct met zwarte cijfers begon.

Een groot merk wat ook met systemen werkt is McDonald. Zij hebben een manier om de voedselproductie te systematiseren. Ook hebben zij ervoor gezorgd dat de out put voor elk restaurant gestandaardiseerd is.
Kijk naar Starbucks die creëerde een ambiance en standaardiseerde ook hun producten.

Mijn eigen Succesformule

En zo kunnen we nog veel meer voorbeelden geven. Als ik kijk naar mijn eigen onderneming hebben wij ook overal systemen en structuren voor. Zo weten we wat we moeten doen als we marketing doen, of als we verkoop aan het doen zijn. We hebben agenda systemen, e-mail structuren en systemen, ect.
Voor elk proces in je bedrijf kan jij een systeem bedenken of een checklist aanhouden. Zo heb je elke keer dezelfde output.

Elke onderneming die succes heeft geboekt, heeft een verhaal te vertellen. Is jouw bedrijf anders? Zijn online bedrijven anders? Helemaal niet. Succesvolle online bedrijven zijn ook nog afhankelijk van een betrouwbare formule. Deze bedrijven moeten ook verkeer genereren, prospecten aantrekken en verkopen te maken en klanten te behouden!
Wat me zo verbaasd is dat zoveel kleinere ondernemers geen systeem of structuur aanhouden. Dan blijf je dus klein en ga je hap snap aan de slag. Misschien wel fijn als je weet welke succesformule je kan volgen.

Online business

De e-commerce en online business is zo nieuw dat het voelt alsof nieuwe technologie steeds weer opduikt.
Het is elke keer weer een uitdaging. Ga je een nieuw systeem omarmen of hou je juist vast aan wat je al hebt? Maar dan gaan we er al vanuit dat je natuurlijk überhaupt al met een systeem of structuur werkt. En zoals ik al aan gaf zie ik veel ondernemers alleen maar concentreren op hun idee. Zo creëren zij geen solide basis als een systeem. Ze zijn dus dan ook geen bedrijf.

Heb je nog geen systeem dan is hier een succesformule die je kunt gebruiken. Het is een voorbeeld hoe jij het kan gaan doen, maar er zijn natuurlijk nog veel meer systemen. Ik raad je aan om ook te kijken wat voor je werkt. Daarna te evalueren en dan weer aanpassingen maken op je eigen markt of op je lange termijn doelen.

Deze formule is een basis die werkt sinds internetmarketing begon. Zelfs eindeloze ronden van online technologische vooruitgang hebben niet de behoefte gecreëerd om dit werksysteem substantieel te veranderen. Moderne internettechnologie heeft deze formule in de loop van de tijd effectiever gemaakt.

De SUCCESFORMULE om klanten aan te trekken ONLINE

  1. Maak een freemium (bijvoorbeeld een e-book, whitepaper of PDF bestand) en geef deze weg in ruil voor een e-mailadres.
  2. Bouw een relatie op met je potentiële klanten door per e-mail met ze te communiceren. Lever wel waarde anders haken ze af! De verhouding is dat je 3x inspireert en waarde geeft, dan kan je daarna weer een verkooppraatje of mail sturen. Stuur de e-mails via een autoresponder, zodat elke nieuwe prospect dezelfde reeks berichten ontvangt. Jij hoeft niets te doen dat doet je autoresponder.
  3. Maak een website waarop je inspiratie artikelen plaatst. Dat kan zijn een blog maar dat kunnen ook vlogs zijn of video’s. Gebruik deze content om weg te geven aan je potentiële klanten en om nieuw verkeer te genereren naar je website.
  4. Van gratis verkeer naar je site kan je ze leiden naar een betaalde Freemium-aanbieding.
  5. Maak een nieuwe freemium. Baseer deze op een onderwerp gerelateerd aan je originele freemium of op een subonderwerp.
  6. Maak een nieuwe autoresponderserie aan waarbij je weer geschenken en aanbiedingen weggeeft
    (nog steeds met de verhouding 3:1) specifiek gericht op dit nieuwe gerelateerde onderwerp of subonderwerp.
  7. Promoot deze nieuwe trechter voor potentiële klanten en bestaande abonnees. (adverteren in Ad words en/of op Social Media).
  8. Herhaal stap 5-7 voor onbepaalde tijd.

Met deze formule ben jij in ieder geval bezig om een systeem te hanteren in je bedrijf. Je zal gaan zien dat je als dit toepast, je meer verkeer krijgt naar je website en prospecten aantrekt. Die uiteindelijk je raving fan worden en jij zo verkoop naar je toetrekt en die kan realiseren.

Succes met je systeem en ik hoop dat jij veel klanten naar je toe mag trekken!

Wij jij met mij hier over brainstormen hoe jij dit kan aanpakken, hoe jij meer klanten kan krijgen? Vraag dan een gratis 30 minuten gesprek aan, zodat wij samen kunnen gaan kijken welke stappen jij moet zetten om meer klanten te krijgen ;-).

Over de schrijver
Daisy is ruim 2 jaar onderdeel van Master Your Business Moves en weet alles van marketing, online marketing, social media en het opzetten van salesfunnels. Heb je een praktisch of technisch probleem, dan is zij jouw "wizard" die het voor je kan oplossen. Geen probleem is haar te gek. Daisy werkt voor en met heel veel ondernemers. Ze werkt als een tornado zo snel. Denkt mee met je business en weet dit te vertalen naar campagnes. Wat voor jou een probleem is, wordt opgelost in een wenk.
Reactie plaatsen