arrow_drop_up arrow_drop_down
11 augustus 2020 

Onze ervaring met Mailblue

De term e-mailmarketing systeem komt je misschien wel bekend voor. Misschien ben je ook al op zoek naar een goed e-mail marketing software voor jouw business? Waarschijnlijk word je overspoeld met verschillende software aanbieders, bekende systemen zijn Mailchimp, Enormail en Mailblue/ActiveCampaign. Elk systeem heeft weer andere mogelijkheden en functionaliteiten.

Wij werken met Mailblue en we gaan je vertellen waarom dit systeem de beste keuze is, voor jouw business én voor jouw portemonnee.

Wat is Mailblue?

Mailblue is de Nederlandse partner van ActiveCampaign en beschikt daarom ook over een Nederlandse support. De mogelijkheden zijn echter bij beide hetzelfde. Mailblue is een alles-in-1 e-mailmarketing software. Je kunt heel gemakkelijk krachtige en gerichte e-mails versturen, waarmee je kunt groeien met je bedrijf.

Het is een heel makkelijk systeem en gebruiksvriendelijk. In slechts 2 minuten kun je al een mail naar je klanten toe sturen. Er staat directe campagne templates in een bibliotheek voor je klaar, zodat je gelijk aan de slag kunt. Je kunt de templates wel aanpassen naar eigen wens uiteraard. Er zijn 94 vooraf klaargezette automatiseringen en funnels die allemaal geautomatiseerd kunnen worden. Denk aan welkomstmails en orderbevestigingen.

Mailblue e-mailmarketing software

Even tussendoor: Mailblue alvast uitproberen?

Je bent nu misschien wel al mega enthousiast geworden over Mailblue, dan hebben we heel goed nieuws. Je kunt alvast starten met een gratis trial van 14 dagen om wat dingen te testen met het systeem voor je eigen bedrijf.

Gratis Trial

Mogelijkheden en features met Mailblue

De mogelijkheden zijn eindeloos, maar gemakkelijk toe te passen door middel van het visuele automation bouwsysteem.

Gepersonaliseerde en gesegmenteerde mails

Met MailBlue is het mogelijk om nieuwsbrieven en e-mails versturen. Je kunt zelf bepalen welke klant, welke specifieke mail krijgt, dit doe je op basis van interesses en gedrag. Verstuur de juiste mail, met het juiste aanbod, op het juiste tijdstip, aan de juiste doelgroep.

Op deze manier maak je een e-mail persoonlijk voor je klant, maar je kunt in Mailblue ook echt de klant aanspreken in je mails. Door de voornaam te gebruiken.
Automations

Met de automatiseringen kun je al je marketingactiviteiten automatiseren. Zoals het versturen van een welkomstmail, een verlaten winkelwagen mail, een wekelijkse online training, een funnel voor je e-book of wekelijkse tips.

Ook kun je je volledige salesproces automatiseren en van jouw contacten klanten maken.

Sales CRM

Met Mailblue kun je e-mailmarketing combineren met een CRM systeem. Het CRM systeem zit namelijk ingebouwd in Mailblue. Je bent zo altijd op de hoogte van de leads en je houdt je klantenbestand lekker geordend.

Website Messaging & Chat

Een nieuwe tool is SMS Marketing. Je kunt met deze tool naast je e-mails andere berichten naar je contacten sturen, zoals een smsje. Zo kun je je producten aanbevelen, vragen beantwoorden of een salesgesprek inplannen via de sms in plaats van alleen e-mail.

Site Tracking

Met site-tracking van MailBlue kun je precies in de gaten houden welke pagina’s op je website door je contacten worden bekeken. Deze linkjes komen dan uit je e-mails. Je weet daardoor precies welk contact welke pagina heeft bekeken en ze daarna een bijpassende mail sturen.

Rapportages

Je kunt per mail de rapportages bijhouden. Je kunt alles meten en zo houdt je de resultaten bij. Hoeveel mensen hebben je e-mail geopend, hoeveel hebben er geklikt en hoeveel contacten hebben zich uitgeschreven.

Inschrijfformulieren

In Mailblue kun je eigen formulieren maken voor een nieuwsbrief inschrijving, een e-book aanmelding of voor je online trainingen bijvoorbeeld. De formulieren kun je vervolgens integreren met je eigen website. Zo kun je e-mailadressen en informatie van je contacten verzamelen en daarmee de gepaste opvolging (geautomatiseerd) in gang zetten.

Facebook Ads Integratie

Je kunt geautomatiseerd je contacten uit Mailblue toevoegen aan je doelgroepen in Facebook Ads. Zo kun je altijd de juiste mensen bereiken met je advertenties. Ook kun je vervolgens look-a-like doelgroepen aanmaken van je contacten uit Mailblue.

A/B Testen

Je kunt verschillende versies van je e-mail maken om te testen welke het beste werkt. Ook kun je dit met automatiseringen doen, zodat je kunt kijken welke de meeste resultaten oplevert.

CRM App

Met de speciale CRM App kun je ook altijd je CRM bijhouden. Ook kun je al je salesfunnels inzien, contacten opvolgen en alle taken inzien.

Review en onze ervaring met Mailblue

Dan komen we nu bij onze review en ervaring met Mailblue. Wij zijn enorm te spreken over Mailblue. Hiervoor hebben we gewerkt met Mailchimp en dat is echt wel even anders. Mailblue biedt veel meer mogelijkheden en is veel fijner in gebruik.

De automatiseringen springen er voor ons echt uit. Wij maken heel veel gebruik hiervan en het is heel simpel in te zetten. Er zijn heel veel mogelijkheden in een automatisering. Je kunt veel instellingen doen zodat je elk contact een andere weg kunt laten bewandelen in je automatisering.

De templates zijn handig die in Mailblue staan, maar eigenlijk maken wij daar geen gebruik meer van. In het begin deden we dat wel, maar we merken toch dat een niet-opgemaakte mail beter werkt bij onze contacten. Uiteraard kan het zo zijn dat dit bij jouw contacten wel werkt.

Wij gebruiken Mailblue echt alleen voor onze inspiratie mails (nieuwsbrieven) en automatiseringen (funnels). Die funnels zetten we in voor onze e-books en trainingen.

De support willen we ook even benoemen. Doordat het een Nederlandse support is, is het makkelijk schakelen met iemand van support. Je krijgt binnen een aantal uur al antwoord en ze leggen alles heel makkelijk uit. Ook heeft Mailblue een soort kennisbank met daarin artikelen en video’s waarin ze ook alles uitleggen.

Veel van onze klanten werken al met Mailblue en ook zij zijn er erg over te spreken. We raden het je dan ook zeker aan om met dit systeem te werken.

Voordat we verder gaan….

We komen nog bij onze conclusie, maar je kunt misschien al raden wat de conclusie gaat zijn. Mailblue kunnen we je absoluut aanraden.

Start hier met je gratis trial van Mailblue om het 14 dagen te testen.

Wat zijn de kosten van Mailblue?

We komen nu aan bij de kosten van Mailblue. Je kunt met de gratis trial dus 14 dagen het systeem proberen. Na die 14 dagen ga je over op een abonnement bij Mailblue. Er zijn 3 verschillende abonnementen. Je kiest zelf het aantal contacten uit, het laagste aantal contacten is 500 en het hoogste aantal meer dan 250.000. Ook kun je zelf kiezen of je maandelijks wilt betalen of voor een heel jaar. De betaling voor een heel jaar is goedkoper dan de maandelijkse optie. We zullen de abonnementen hieronder even toelichten.

Lite

De goedkoopste optie is het Lite abonnement. Die begint bij 500 contacten voor 9 euro per maand (bij een heel jaar). Voor meer dan 250.000 contacten dien je een offerte aan te vragen.

Plus

De meeste gekozen optie is het Plus abonnement. Die begint bij 1000 contacten voor 49 euro per maand (bij een heel jaar). Voor meer dan 250.000 contacten dien je een offerte aan te vragen. Je hebt dan alles van het Lite abonnement, maar met meer opties. Zoals het CRM systeem, SMS Marketing en meer gebruikers.

Professional

Het laatste abonnement is de Professional. Die begint bij 2500 contacten voor 129 euro per maand (bij een heel jaar). Voor meer dan 250.000 contacten dien je een offerte aan te vragen. Je hebt dan alles van het Lite en Plus abonnement, maar met meer opties. Zoals Automation A/B testen, meer gebruikers en website berichtgeving.

De conclusie van het hele verhaal

De conclusie is: Ga aan de slag met Mailblue. Het is absoluut het geld waard. Wij werken zelf met het Lite abonnement en dat werkt voor ons heel goed. Tot nu toe hebben wij niet meer features nodig. Dit is voor ieder bedrijf weer verschillend. Kijk dus goed wat je met je e-mailmarketing systeem wilt gaan doen.

Begin hier met de gratis trial van Mailblue

Wil je Mailblue even uitproberen voordat je tot aanschaf over gaat? Geen probleem, je kunt de eerste 2 weken (14 dagen) gebruik maken van een gratis trail. Je kunt dan alles even testen en proberen. Na de gratis proefperiode sluit je dan een passend abonnement af.

Over de schrijver
Francina is al ruim 30 jaar ondernemer in hart en nieren. Altijd was zij bezig om te bedenken hoe ze geld kon verdienen en hoe ze een business kon opzetten. Zelfs toen ze een jaar of 5 was. Francina is een ondernemer in hart en nieren. Ondernemen is haat passie en zit in haar bloed! Ze houdt van het spel en van creëren en houdt van winnen! Dat heeft haar geen windeieren gelegd! Op dit moment heeft Francina 2 succesvolle businesses die er voor zorgen dat zij haar allermooiste leven ooit kan leiden. Dat is waarom zij ondernemers inspireert dat ook te doen met Master Your Business Moves.
Reactie plaatsen