arrow_drop_up arrow_drop_down
3 maart 2020 

Social Media Marketing World Summit

Ongeveer een jaar geleden was Francina naar de Social Media Marketing World Summit in San Diego. Ik weet nog heel goed dat ze mij toen op de eerste dag een appje stuurde met de vraag; Dais, denk jij dat het goed is om volgend jaar hier weer heen te gaan? ‘Natuurlijk’ zei ik tegen Francina, er wordt zoveel waardevolle informatie gedeeld. Nog geen 2 minuten later appte Francina mij weer terug met dat ze 2 tickets had gekocht voor 2020. Zodat ze iemand kon meenemen zei ze… Bij mij viel het kwartje niet direct, maar even later werd het mij duidelijk. Ze had 2 tickets gekocht voor ons. VOOR ONS, VOOR MIJ! Ik wist niet wat me overkwam.

San Diego verkennen

Nu zijn we bijna een jaar verder en is het zover, de Social Media Marketing World Summit. Ik kan je vertellen ik vond het mega spannend om naar San Diego te gaan, mijn aller eerste keer Amerika. Donderdag 27 februari vlogen Francina en ik richting Las Vegas, daar hadden we een overstap naar San Diego. De vlucht ging gelukkig allemaal goed en half 7 Amerikaanse tijd kwamen we aan in San Diego.

De eerste 2 dagen van onze trip hadden we even tijd om bij te komen van de jetlag en hebben we allemaal leuke dingen gedaan. De eerste dag zijn Francina en ik naar Mission Beach geweest en hebben daar lekker langs het strand gelopen en genoten van het weer.
En die avond kwam Stefanie van Mrs Ecommerce ook aan. De volgende dag, dag 2, zijn we met z’n drieën naar Old Town San Diego en La Jolla Beach gegaan.

De Social Media Marketing World Summit!

Zondag 1 maart, dag 3, begon dan eindelijk de Social Media Marketing World Summit. We gingen om 9 uur richting het conferentiecentrum om ons in te schrijven en om 12 uur begonnen de eerste sessies. Ik ben deze dag naar een sessie geweest over Storytelling, Podcasting en Google Ads. Wat mij het meest is bijgebleven van deze dag is Google Ads. Wat ongelofelijk veel mogelijkheden zijn er met Google Ads. In het webinar op 14 maart gaan we hier ook meer over vertellen.

Maandag 2 maart, dag 4, stond de tweede dag op de planning waar we begonnen met een keynote door Michael Stelzner, de founder of Social Media Marketing World. Hierover wil ik je graag meer vertellen, want het was heel erg tof om naar zijn sessie te luisteren. Zijn verhaal ging over video, video en nog meer video. En daar ga ik je wat over vertellen en 3 stappen met je delen hoe je hiermee kunt starten.

Social Media Marketing World Summit

Disney+ als focus

Michael Stelzner begon zijn verhaal over Walt Disney, zij hebben namelijk kort geleden Disney+ gelanceerd. Een platform waar je films en series van Disney kunt kijken. Ze gaan hiermee de concurrentie aan met Netflix en voor Walt Disney is zelfs Disney+ de focus van het bedrijf. Hoe bizar als je je bedenkt dat Walt Disney zoveel meer te bieden heeft.

Er is een grote verschuiving te zien in de apps die door ons gebruikt worden. Zo staan Disney+, TikTok, Netflix, YouTube en Instagram heel hoog in het lijstje. Wat hebben deze platformen met elkaar te maken? Je raad het al, VIDEO. Het gedrag van mensen is aan het veranderen en daarom moeten wij ook veranderen. Meegaan met de veranderingen van je klanten, het gedrag en de behoefte.

Social Media Marketing World Summit

Storytelling in video’s

Zo zijn we erachter gekomen dat steeds meer mensen video willen zien, daarom moet je video ook gaan inzetten. En zeker voor je bedrijf. Het gaat allemaal om authenticiteit en om meer jezelf te zijn. Het hoeft allemaal niet perfect, het is real life. Mensen vinden het leuk om ook de bloopers te zien, dus gebruik die ook zeker in je content.

Ons brein houdt van verhalen, daarom is Storytelling ook zo belangrijk. Er zijn 3 zaken waarbij je hier rekening mee kunt houden als marketeer en storyteller:
Cortisol: helpt om dingen te onthouden
Dopamine: helpt om meer engagement te krijgen
Oxytocin: helpt bij meer empathie en connectie

Wanneer mensen de persoon leren kennen achter het product en hoe het is gemaakt of ontstaan, gaan ze over je praten. Leer om stories te maken die entertaining zijn en ook iets aan je volgers/doelgroep leren.

Stap 1: start met stories maken op instagram
Stap 2: start met meer entertainment content
Stap 3: langere video’s maken die verhalen vertellen

Vandaag ga ik nog naar een sessie over TikTok, Pinterest Video en Instagram en Francina gaat naar een aantal sessies over YouTube en hoe video in te zetten. In het webinar op 14 maart gaan we je hier alles over vertellen. Je kunt je inschrijven via de link:https://masteryourbusinessmoves.nl/social-media-trends-2020/

Over de schrijver
Reactie plaatsen