Social media berichten automatiseren? Gebruik Hootsuite!
Social media inplannen met Hootsuite
05 november 2018 
2 min. leestijd

Social media inplannen met Hootsuite

Tegenwoordig met al die social media platformen is het onmogelijk om al jouw berichten handmatig te plannen of posten. Het wordt dan vaak een dagtaak, super zonde van je tijd. En bovendien hoe doe je dat als je op vakantie bent? Hoe doe je dat? Door jouw social media berichten te automatiseren in Hootsuite.

Ga het plaatsen van jouw social media berichten inplannen. Maak gebruik van een tool die jouw berichten automatisch post op jouw kanalen. Wij zijn enorme voorstanders van het inplannen van berichten, omdat wij graag online zichtbaar willen blijven, het bespaart tijd en als we het niet doen dan vergeten we soms gewoon te posten. En dat is wat we nou net niet willen. De tool die wij zelf gebruiken is Hootsuite

Wat is Hootsuite?

Hootsuite is een handige tool waarmee jij jouw social media platformen kan beheren, monitoren en analyseren. Het is ook mogelijk om berichten op een gewenst tijdstip in te plannen voor meerdere social media platformen te gelijker tijd.

Hootsuite is te verkrijgen in drie pakketten. Er is een gratis variant en er zijn twee betaalde varianten. Voor vele voldoet de gratis variant; hier is het mogelijk om drie social media profielen in toe te voegen en ook berichten voor deze kanalen in te plannen. Grotere organisaties kunnen kiezen voor het pro pakket. Er kunnen hier 50 social media profielen worden toegevoegd. De berichten kunnen worden ingepland en de analyses kunnen gemaakt worden. Als laatste mogelijkheid bij het pro pakket is nog om een team samen te stellen. Er kunnen in totaal tien teamleden worden toegevoegd, waarvan er eentje gratis is. Er bestaat nog een derde pakket, maar die is echt voor de grote spelers in het veld.

Hoe werkt Hootsuite?

Hootsuite werkt met een systeem van tabbladen en kolommen. In totaal kunnen er 20 tabs gemaakt worden en per tab kunnen er maximaal 10 kolommen worden toegevoegd.

Voor de tabbladen en kolommen is geen richtlijn. Jij kan Hootsuite helemaal indelen hoe jij dat zelf prettig vindt. Er kunnen meerdere platformen worden toegevoegd, zoals Facebook, Instagram, LinkedIn, Google+, Twitter en YouTube.

Een handige functie is dat je concepten kan opslaan van jouw berichten. Dat betekent dat als je een keer een bericht wil plaatsen maar niet op al jouw kanalen dat je hem kan opslaan als concept voor de volgende keer. Onder concepten vind je dan een hele lijst aan concepten die je zelf hebt opgeslagen.

Nieuw in Hootsuite – Planner

Een nieuwe functie in Hootsuite is de Planner. Dit is eigenlijk een soort van kalender. In deze Planner staan alle ingeplande berichten. Het handige aan deze nieuwe functie is dat je berichten kan slepen naar een ander tijdstip of bijvoorbeeld een andere dag. Stel je plant een bericht in, maar wil hem toch niet op maandag maar op dinsdag. Dan hoef je het bericht alleen maar naar de dinsdag op het juiste tijdstip te verplaatsen.

Over de schrijver
Daisy is ruim 2 jaar onderdeel van Master Your Business Moves en weet alles van marketing, online marketing, social media en het opzetten van salesfunnels. Heb je een praktisch of technisch probleem, dan is zij jouw "wizard" die het voor je kan oplossen. Geen probleem is haar te gek. Daisy werkt voor en met heel veel ondernemers. Ze werkt als een tornado zo snel. Denkt mee met je business en weet dit te vertalen naar campagnes. Wat voor jou een probleem is, wordt opgelost in een wenk.
Reactie plaatsen