Vorige week heeft Daisy haar ervaring met jullie gedeeld over het Social Media Marketing World Summit! Zo genoten en zoveel geleerd. Wij weten waar we op gaan focussen en wat de belangrijkste trends zijn voor onze (en jouw) social media. Zaterdag 14 maart om 10.00 uur gaan wij ALLES met jullie delen. Nu gaan wij alvast 3 social media trends delen die in ieder geval de belangrijkste basis moet worden voor jouw social media.
Trend 1: Jouw story
Jouw verhaal consistent vertellen is een belangrijke social media trend voor 2020. Door te laten zien wie jij bent en waar jij vandaan komt laat je zien dat je ‘echt’ bent en dit bouwt vertrouwen op bij jouw (nieuwe) klanten. Durf je verhaal dan ook te vertellen.
Weet je niet goed wat jouw verhaal is? Je weet natuurlijk altijd waar jij vandaan komt en waar jij uiteindelijk naartoe wilt. Daartussen, daar zit jouw verhaal. Denk hierbij niet te grootst maar blijf gewoon bij jezelf. Dit is genoeg en hiermee blijf je authentiek. Deel dit daarom ook consistent in jouw uitingen. Je verhaal mag je gewoon blijven delen, zorg alleen wel dat je dit steeds in een ander jasje steekt.
Trend 2: De focus ligt niet op jou maar op jouw klant!
Dit klinkt heel logisch, toch? We kennen allemaal ‘de klant is koning’. Toch focussen wij ons vaak te veel op onszelf. Op wat wij willen delen, wat wij willen zeggen zonder stil te staan waar onze klant nou echt behoefte aan heeft. Dit is zonde want dit heeft ook negatieve effecten op het algoritme in Google.
Focus je dus écht op je klant. Waar is vraag naar? Waar zoeken zij naar? Wat willen zij zien, horen, lezen? Door waarde te leveren waar de klant echt wat aan heeft wordt ook Google weer blij met je. Belangrijk hierbij is wel dat je jezelf bent.
Wat wij ook veel hebben gehoord is dat de klanten tegenwoordig geen vertrouwen meer hebben in marketeers. Zij geloven niet meer alles wat zij lezen of dat bedrijven echt eerlijk zijn in wat zij delen met hun klanten. Daarom is het dus echt heel belangrijk dat jij jezelf bent in wat jij zegt en doet. Durf jezelf ook volledig te laten zien.
Trend 3: Durf fouten te maken
Shit! Fouten maken. Dat is eng. Dat is niet goed. Dat mag niet! Ons hele leven horen wij al dat fouten maken niet goed is en niet mag. Gelukkig mogen wij steeds menselijker zijn in wat wij doen en mensen, die maken fouten. Ook online mag jij fouten maken. Natuurlijk geen mega dramatische fouten die echt ernstige gevolgen hebben. Gewoon alledaagse fouten die wij allemaal wel eens hebben gemaakt. Dit maakt ons menselijk en écht. Vooral dit laatste, het echt zijn, is belangrijk voor de klant van nu.
Hierboven benoemde ik al dat klanten tegenwoordig geen vertrouwen meer hebben in marketeers. Deze delen namelijk maar een klein deel van het verhaal. Klanten willen het hele verhaal, ook de delen die jou minder perfect maken. Dit laat namelijk zien dat je wel te vertrouwen bent. Fouten maken mag dus! Dit maakt jou en jouw business echt en dit bouwt vertrouwen op.
Nieuwsgierig naar de rest van de tips? Geef je dan via deze link op voor onze Masterclass Social Media trends 2020!! Deze is op 14 maart om 10.00 uur. Hier gaan wij al onze kennis delen die wij hebben opgedaan in San Diego!! Geef je dus snel op, want het is GRATIS en echt nuttig!!