Klanten een afspraak online laten inplannen in jouw agenda? Stel je bent net lekker aan het werk en daar gaat de telefoon weer, je krijgt weer een WhatsApp of een e-mail binnen. Is het toch hartstikke handig als jouw klant zelf een afspraak kan inplannen? Zodat jij jouw kostbare tijd kan besteden aan jouw werk.
Online boeken kan tegenwoordig heel gemakkelijk. Er zijn heel veel tools die dit mogelijk kunnen maken voor jou. Sommige tools zijn gratis en voor sommige tools moet je betalen voor extra functies.
De agenda tool die wij gebruiken
Wij maken gebruik van de online tool Youcanbook.me. Deze tool kan jij koppelen aan jouw Google Calender. Naast de koppeling met Google, kan je ook een koppeling maken met de iCloud agenda.
Stap 1:
Registreer een Youcanbook.me account en koppel deze aan jouw Google Calender of iCloud agenda.
Stap 2:
Stel jouw instelling in naar wens. Zo kan jij aangeven wanneer je beschikbaar bent en wanneer niet. Daarnaast kan je ook instellen hoelang een afspraak minimaal en maximaal kan duren. Wat een fijne functie is in Youcanbook.me is dat er automatische e-mails ingesteld kunnen worden wanneer een klant een afspraak inplant. De klant krijgt een mail met de bevestiging en ook jij krijgt hier een mail van. De pagina stijl kan jij ook naar eigen wensen kiezen.
Stap 3:
Geef in jouw Google calender of iCloud agenda aan wanneer je niet beschikbaar bent en dat wordt gelijk doorgevoerd naar jou Youcanbook.me.
Stap 4:
Wanneer je gebruik maakt van Youcanbook.me dan krijg je een eigen link met jouw eigen naam. Deze link kan je overal waar je wil delen. Om ervoor te zorgen dat jouw klanten afspraken kunnen inplannen kan je de agenda van Youcanbook.me ook op jouw eigen website plaatsen. En natuurlijk delen via social media.
Jouw klanten kunnen nu zelf een afspraak bij jou inplannen. Wanneer een klant een afspraak maakt dan ontvang je hiervan een e-mail en Youcanbook.me zet de afspraak gelijk in jouw agenda.
Wat gebeurt er als een klant een afspraak wil wijzigen?
In de instellingen kan je ook instellen dat jouw klanten reminders krijgen. Wanneer een klant een afspraak heeft gemaakt maar toch niet kan, kunnen zij altijd de afspraak verzetten. Youcanbook.me wijzigt de tijd en dag in jouw eigen agenda en de klant krijgt weer een nieuwe e-mail met daarin de afspraak details.