arrow_drop_up arrow_drop_down
25 oktober 2019 
in Sales

Focus op meer klanten

De focus leggen op meer klanten doe ik zelf al erg actief. Zo ben ik nu bijvoorbeeld druk bezig met de voorbereidingen van mijn event op 14 november en terwijl ik het programma aan het schrijven ben, wilde ik alvast een vijftal tips met je delen.
Ik hoor van best wel veel klanten van mij dat zij het af en toe moeilijk vinden om klanten te krijgen. Klanten krijg je door bepaalde zaken aan te stippen en er tijd in te steken. Het ligt niet aan één ding. Zeker als je niet salesy wil overkomen is het belangrijk dat je weet hoe jij jouw klanten kan aanschrijven, zodat je de taal van je klant gaan spreken.

Tip 1: LinkedIn

Zet actief jouw LinkedIn in. Wat ik om mij heen zie is dat heel veel ondernemers geen goed LinkedIn profiel hebben. Er staat niet in wie ze zijn, wat ze doen, wat de oplossing is van hun bedrijf en wat ze actief verkopen. LinkedIn is veel meer dan een CV database. Er zijn ontzettend veel mensen actief op LinkedIn, het is een zakelijk kanaal en dat kan veel voor jou betekenen. Zeker als jouw focusgroep hier voornamelijk op actief is.

Het is belangrijk om een goede presentatie te geven op jouw profiel. Bekijk mijn profiel eens, Francina van den Berg, en kijk eens hoe ik mijn profiel heb ingericht. Als je dit gaat bekijken dan zie je dat ik meer dan 10.000 connecties heb. Met veel van deze connecties heb ik actief contact mee aan de achterkant van het platform. Dit doe ik door de privé chat te gebruiken. Hierdoor behoort mijn profiel tot een van de beste profielen. Onderschat LinkedIn dus niet en ga er actief mee aan de slag.

Focus op klanten

Tip 2: Website

Ga eens kijken naar jouw website. Als je gaat kijken naar je website, dan zijn er nog steeds heel veel gaten en daar ben je je vaak niet van bewust. Ga eens kijken waar klanten blijven hangen en kijk ook eens naar waar klanten juist afhaken. Deze zaken kan jij allemaal meten en meten is weten. Op deze manier kan jij een aantal zaken gaan verbeteren en optimaliseren aan de achterkant van jouw website. Ligt op jouw website wel de focus op de klant? Is deze zo ingericht dat de klant precies kan vinden wat hij zoekt?

Door een betere website te hebben, snelle laadtijd, snelle en duidelijke foto’s, blijven klanten langer bij je hangen op je website.

Tip 3: Video

Ga gebruik maken van video. Je hebt mij dit vast al een paar keer horen zeggen en ik doe het nu nogmaals. Video is een van de krachtigste tools die er op dit moment is. Er zijn genoeg klanten die niet van lezen houden maar liever luisteren. Focus je dus op beide soorten klanten door gebruik te maken van zowel beeld als tekst. Het maakt niet uit of het een korte of een lange video is, mensen houden nou eenmaal graag van beeld.

Misschien heb je ook wel eens een YouTube video van mij bekeken. Vergeet niet dat als je video’s gaat opnemen, dat je ze dan ook op je website zet.

Tip 4: YouTube

Als we dan toch bezig zijn met video dan wil ik je echt adviseren om een YouTube kanaal te gaan opzetten. Zodat je daar ook jouw video’s op kan plaatsen. Veel mensen vergeten dat YouTube ook een zoekmachine is, net zoals Google. YouTube video’s kun je ook plaatsen op jouw website waardoor jij geen gebruik hoeft te maken van twee vormen van beeld. Via YouTube kun je doorlinken naar jouw website, maar ook andersom. Zo bereik jij klanten op beide kanalen.

Als je dus gevonden wil worden in Google, dan is het belangrijk dat jouw YouTube kanaal in orde is. Google gebruikt dit als onderdeel van hun hele zoekprofiel.

Als je met YouTube aan de slag gaat, dan ga je ook werken met een script. Zonder script ga je anders maar wat doen.

Tip 5: Google Maps

Dit lijkt misschien in eerste instantie een beetje een gekke tip. Maar het is belangrijk dat jouw Google Maps op orde is. Google Maps is ook onderdeel van Google en dus ook een zoekmachine. In Google Maps kan je de adresgegevens vinden en de openingstijden. Als dit niet goed staat ingesteld, dan kom je ook niet goed naar boven in de zoekresultaten.

Volgens mij zijn dit 5 tips die jij gelijk kan gaan toepassen voor jouw eigen business. Door jouw focus te leggen op het beter bereiken van klanten krijg jij dus ook meer klanten. Ben jij overal en goed vindbaar dan is jouw bereik vele male groter. Waar ik je nog graag voor wil uitnodigen is dat wij vandaag om 16.00 uur nog een GRATIS online training geven over focus op het krijgen van klanten. Hier ga ik je meer tips geven zodat je er volgende week direct mee aan de slag kan gaan.

Inschrijven kan natuurlijk nog, dus wil jij erbij zijn schrijf je dan nu in via deze link: https://masteryourbusinessmoves.webinargeek.com/hoe-kom-je-aan-klanten
Mocht je er niet bij kunnen zijn, maar wil je wel graag de tips weten die ik ga delen. Schrijf je dan alsnog in, dan stuur ik je de herhaling toe. Of kies een andere datum uit, zodat je er wel live bij kan zijn.

Over de schrijver
Ik ben Francina en eigenaar van Master Your Business Moves. Zelf ben ik langer dan 30 jaar ondernemer. Mijn eerste bedrijf was een schoonmaakbedrijfje waar ik voor de hele straat schoonmaak klussen uit handen nam. Later had ik een naaischool en werkte ik als kleermaakster voor heel veel klanten. Mijn eerste bedrijf wat ingeschreven was bij KvK was Fashion Solution, een bedrijf waar we mediator waren tussen opdrachtgever en kandidaat en wij W&S van mensen. Ik heb dat met veel passie gedaan tot 1 april 2018, daarna heb ik mijn bedrijf verpacht. Per 1 juni 2018 ben ik actief met mijn nieuwe bedrijf aan de slag gegaan Master Your Business Moves. Mijn missie is om ondernemers te leren hoe zij geld kunnen verdienen! Dat betekent Mindset en aan je knoppen van je bedrijf gaan draaien. Ondernemen is niet moeilijk, het is een kwestie van doen, vallen opstaan en weer door gaan. Leren wat ging goed en wat doe ik volgende keer anders. Alleen dan betaald! En hoe vet is dat!
Reactie plaatsen