arrow_drop_up arrow_drop_down
21 mei 2020 

6 tips en manieren om je e-maillijst te laten groeien

Je e-maillijst laten groeien, misschien heb je deze term wel eens vaker voorbij horen komen: The Money is in the list. Waarschijnlijk hoor je om je heen mega hoge aantallen van grote e-maillijsten en goede resultaten die mensen hebben behaald met hun e-maillijsten. Dat kun jij ook!

En geloof me wij zijn ook ooit klein gestart, maar als je consequent aan je e-maillijst werkt dan groeit die elk jaar gestaag.

Natuurlijk hebben we het dan niet over 10 nieuwe inschrijvingen…nee we hebben het dan wel over honderden inschrijvingen tegelijkertijd. Er zijn genoeg manieren om je e-maillijst te laten groeien. En een aantal van die manieren gaan we met je delen.

Blogs

Het schrijven van blogs helpt je niet alleen om je vindbaarheid op Google te vergroten, maar het kan ook helpen bij je e-maillijst laten groeien. Wanneer je over een specifiek onderwerp schrijft dan je hier ook direct een aanbod aankoppelen. Heb je bijvoorbeeld een e-book geschreven als geboortefotograaf met tips om zelf een geboorte te kunnen fotograferen, dan kun je hier ook een blog over schrijven met hetzelfde onderwerp en die dan koppelen aan de opt-in pagina van je e-book.

We noemde het al even dat bloggen heel effectief is voor je vindbaarheid in de zoekresultaten op Google. Je kunt je voorstellen dat als iemand zoekt op het onderwerp van jouw blog dat ze dan je blog zullen lezen en dan ook het e-book gaan downloaden. Twee vliegen in één klap dus.

Weggevers

Het woord weggever is een beetje gek. Een weggever kan een gratis e-book, checklist, video reeks of gids zijn. Zolang je maar waarde weggeeft aan je doelgroep, het liefst iets waarvan je zeker weet dat je doelgroep daar op zit te wachten. Waarom dit zo goed werkt?

Als mensen op zoek zijn naar antwoorden en/of oplossingen voor hun problemen dan willen ze maar al te graag hun gegevens bij je achterlaten. Let er wel op, dat je dus echt waardevolle informatie weggeeft. Want doe je dat niet, dan schrijven mensen zich ook direct weer uit.

Pop-ups op je website

Veel mensen hebben een beetje een haat-liefde verhouding met pop-ups en dat begrijpen we. Wat we alleen niet moeten vergeten is dat het echt een rete goede marketingtool is om in te zetten. Zorg ervoor dat je de pop-ups op een subtiele manier gebruikt, er zijn namelijk genoeg manieren om ze in te zetten.

Je kunt een pop-up laten zien als iemand je website opent, als ze je website willen vertalen of als ze een specifiek blog aan het lezen zijn. Hieronder laten we een voorbeeld zien:

e-maillijst laten groeien

Het is zelfs mogelijk om in te stellen dat als iemand jouw website al eens hebben bekeken dat ze die pop-up niet weer te zien krijgen. Zo voorkom je dat jouw pop-ups als vervelend worden ervaren.

Toch als je de pop-up op een goede manier toepast, ook om e-mailadressen te verzamelen.

Organiseer challenges en webinars

Een hele lucratieve manier om namen en e-mailadressen te verzamelen voor je e-maillijst is door challenges en webinars te houden. Een webinar is eigenlijk een online training die aan je doelgroep geeft. Mensen schrijven zich hiervoor in, dat betekent dat je op die manier e-mailadressen verzameld.

Een challenge kun je op verschillende manieren houden. Via social media of zelfs via je e-mailmarketing systeem door een opvolging van e-mails hieraan te koppelen. Wat hier belangrijk bij is dat je voor je challenge een opt in pagina maakt zodat je de gegevens kunt gaan verzamelen.

Zelf werken wij met de Huddle van de IMU en wij geven onze challenges in onze eigen e-learning omgeving en community. Uiteraard is de eerste stap wel een opt in pagina om de gegevens te verzamelen, maar daarna volgen de inschrijvingen de challenge via onze community. Benieuwd naar de Huddle? Volg deze link voor meer informatie.

Social Media

Social media is altijd een goed idee om in te zetten als je dingen wilt promoten. Wat alleen belangrijk is, is dat je het niet te pusherig doet en dat het niet je hele social media gaat overheersen. Je komt dan veel te salesy over.

Natuurlijk kun je je social media wel inzetten en het op een niet salesy manier te doen. Als je bijvoorbeeld de eerste tip gaat toepassen om je blogs te delen. Dit kan je heel goed doen via social media. In die blogs staan dan de linkjes naar je opt-in pagina’s en zo kun je je e-maillijst ook gaan laten groeien.

Facebook & Instagram advertenties

Adverteren is een hele handige tool om in te gaan zetten, het enige nadeel is echter: je moet erin investeren. Facebook & Instagram advertenties kosten geld. Maar ze leveren je wel potentiële klanten op! Wat voor advertentie ga je dan maken? Nou je kunt bijvoorbeeld je e-book, blog, challenge of webinar uitlichten in een advertentie. In je advertentie verwijs je dan door naar de opt in of inschrijfpagina en zo kunnen mensen dan hun gegevens achter laten.

Nog een dingetje, het gaat gebeuren dat mensen zich ook weer uitschrijven van je e-maillijst. Niet getreurd hierom! Dan waren dit niet je ideale klanten. Alleen jouw ideale klanten willen jouw waarde en tips ontvangen in e-books en inspiratiemails. Hou dit dus goed in je achterhoofd!

Dit zijn 6 tips die je kan inzetten om je e-maillijst te laten groeien. Er zijn nog heel veel meer mogelijkheden die je kan toepassen. Vaak worden mensen overdonderd door alles wat kan.

Vandaar dat wij je als extra tip willen meegeven. Begin eerst met deze tips, ga hier mee aan de slag. We zien zoveel mensen vastlopen dat zij niet doen.

En als je nooit zichtbaar bent bij je klanten, hoe kunnen zij je dan leren kennen?
Hoe moeten ze weten dat jij bestaat?
En hoe kunnen ze dan iets bij je kopen?

Veel ondernemers vergeten hun klanten te informeren over hun bestaan en je kan je dan voorstellen, dan krijg je geen klanten en komt er niemand iets bij je kopen.

Ga actief aan de slag met je mailinglijst en inspireer je klanten, minimaal 1x per maand met een goede waardevolle mail! Blijf zichtbaar.

Jouw e-mail automatisering door ons laten maken?
Wij nemen voor veel klanten dit uit handen. Wij verzorgen dan de koppeling met je e-mailmarketing systeem en je website en wij maken de automatisering op, zodat dit automatisch gaat lopen. Wil je meer weten? Neem dan contact op met daisy@masteryourbusinessmoves.nl

Liever het blog bekijken via een video? Bekijk hem hieronder en abonneer direct op ons YouTube kanaal.

Over de schrijver
Francina is al ruim 30 jaar ondernemer in hart en nieren. Altijd was zij bezig om te bedenken hoe ze geld kon verdienen en hoe ze een business kon opzetten. Zelfs toen ze een jaar of 5 was. Francina is een ondernemer in hart en nieren. Ondernemen is haat passie en zit in haar bloed! Ze houdt van het spel en van creëren en houdt van winnen! Dat heeft haar geen windeieren gelegd! Op dit moment heeft Francina 2 succesvolle businesses die er voor zorgen dat zij haar allermooiste leven ooit kan leiden. Dat is waarom zij ondernemers inspireert dat ook te doen met Master Your Business Moves.
Reactie plaatsen