Hoe zet je LinkedIn in voor jouw bedrijf?

Wanneer jouw klanten andere bedrijven zijn, kan het makkelijk zijn om een LinkedIn account aan te maken. Op het moment dat je LinkedIn inzet, kan je de zichtbaarheid van jouw bedrijf online vergroten. Ook is het een makkelijke manier om klanten aan te trekken, maar hoe zet je LinkedIn nou precies in voor jouw bedrijf? In deze blog leggen we je alles uit over LinkedIn-marketing.

Hoe kan je LinkedIn inzetten voor jouw bedrijf?

Het begint natuurlijk bij het aanmaken van jouw eigen pagina. Zorg ervoor dat jijzelf, en eventueel jouw personeel op LinkedIn zitten. Mensen vinden het namelijk fijn om zaken te doen met andere mensen, en niet met bedrijven. Jijzelf, en jouw personeel vormen zo samen een merk.

Belangrijk is dat jij jouw profiel zo volledig mogelijk invult, en dat je een goede representatieve profielfoto hebt. Vervolgens is het belangrijk om te gaan linken met mensen, zo vergroot je de zichtbaarheid van je bedrijf. Let er wel op dat je niet zomaar met iedereen gaat linken. Het is belangrijk om een kwalitatief goed netwerk op te bouwen, en niet een zo groot mogelijk netwerk. Zorg er dus voor dat jouw bedrijf zichtbaar wordt bij de juiste mensen.

Een bedrijfspagina

Een bedrijfspagina kan je makkelijk en gratis aanmaken. Zorg ervoor dat je op deze pagina artikelen, of eventueel nieuwtjes over jouw bedrijf deelt. De berichten van jouw bedrijfspagina kun je vervolgens makkelijk delen op jouw persoonlijke account. Maar nu vraag je je vast af, wat kan ik allemaal delen op mijn bedrijfspagina? Het is belangrijk dat je vooral waardevolle informatie deelt met jouw netwerk. Mensen vinden het fijn wanneer jij jouw kennis met hen deelt.

Het is wel belangrijk om te variëren in de content die je plaatst. Welk onderwerp je kiest hangt af van je doelgroep. De meest voor de hand liggende content is niet altijd de content waar de meeste mensen op af komen. Je moet content creëren waar mensen op af komen, en wat er vervolgens voor zorgt dat jouw pagina bekender wordt.

Advertenties

Weinig bedrijven maken gebruik van adverteren op LinkedIn. Dit is erg zonde, want daar liggen veel kansen. Het adverteren lijkt steeds meer op het adverteren op Facebook. Zo kun je bijvoorbeeld gebruik maken van LinkedIn lead ads op het moment dat je een bijzonder onderzoek aan biedt bijvoorbeeld. Ook kun je speciale aanbiedingen aan jouw doelgroep presenteren. Laat de kans om te adverteren dus niet links liggen.

Wat wil je bereiken met LinkedIn?

Het is belangrijk om vooraf te bepalen wat jij nou precies wil bereiken op LinkedIn. En vooral, hoe ga je dat aanpakken? Het is belangrijk dat jij zichtbaar wordt, en dat je jouw kennis met jou volgers deelt.

Kortom LinkedIn inzetten voor jouw bedrijf betekent dus dat je goed moet nadenken over wie jouw doelgroep is, en wat je gaat delen. Bedenk hoe je met LinkedIn waardevol kunt zijn voor jouw klanten.