Hoe kom je in Hyper Focus?
Deze week ga ik het met je hebben over hyper focus. Want ik zie heel veel klanten maar wat doen, hapsnap werken en niet hun doelen en resultaten bereiken. Ik ga jou daarbij helpen door middel van dit blog.
Resultaat na het lezen van dit blog is dat je jouw doelen wél echt gaat bereiken en dat je efficiënt aan de slag gaat met jouw doelen. Zodat je daadwerkelijk ook de stappen gaat nemen die je met jezelf hebt afgesproken. Echte focus op wat jij wil bereiken dus.
Wat ik je nu ga vertellen over Hyper Focus heb ik met al mijn klanten al besproken. Want ik vind echt dat als jij geen hyper focus hebt je niet tot de volgende stap komt. Daarom is het ook zo belangrijk dat je accountable gehouden kan worden door een business coach.
Als je vragen hebt na het lezen van dit blog, laat dan een reactie achter onder dit blog zodat ik je kan helpen.
Aan het einde van dit blog ga ik ook nog iets met je delen. Wij gaan namelijk 14 november iets heel gaafs doen! We gaan een heel speciaal event organiseren! Maar daar later meer over. We gaan beginnen met de tips.
Tip 1: doelen bepalen
Zorg ervoor dat je jouw doel hebt bepaald en weet waar je naar toe wil. Zorg ervoor dat je weet wat je wil bereiken. Hoe concreter hoe beter! En als je dat ook nog even visualiseert op een moodboard, dan weet je precies wat je wil bereiken en wanneer je het wil bereiken. Een datum er specifiek bij zetten is daarom heel belangrijk, zo kun je dus echt full focus naar je doel toe gaan werken.
Tip 2: doelen in stukjes
Als je nou dat hele grote doel hebt en je weet het is enorm, dan weet je ook dat je dat niet zomaar in 1 keer kan bereiken. Ik wil je dan ook adviseren om dat doel in stukjes te hakken. Een te groot doel zorgt namelijk voor verlies van focus waardoor jij minder effectief kan werken. Als je jouw doel in stukjes hakt dan zal je elke keer bij elk subdoel ook een einddatum zetten. Zo weet je dat je naar die datum kan toewerken en je kan het planmatig in je agenda opnemen, zodat er geen stress situatie ontstaat.
Tip 3: subdoelen maken
Heb je jouw doel dus in stukjes gehakt, in subdoelen, dan ga je die verwerken in je agenda of in je jaarplanning. Zorg ervoor dat als jouw doel heel groot is, dat je die uitsmeert over het hele jaar. Dat je elke maand een subdoel kan behalen. Zo maak je elke week een aantal acties om dat subdoel te behalen. Die acties zet je in je agenda en jij zorgt ervoor dat de acties uitgevoerd gaan worden.
Tip 4: houd je aan de planning
Ik zie zoveel mensen zich niet aan de planning houden. Dat vind ik een heel groot probleem. Dat betekent dat je vaak niet gemotiveerd bent om je doel te bereiken of je hebt een aantal angsten die je tegenhouden om aan je doelen te werken. Mocht je dit herkennen, heb je een doel maar houden bepaalde angsten jou tegen? Ga dan actief met deze angsten aan de slag en met je belemmeringen aan de slag. Soms moet je maar gewoon denken, het is gewoon een gevoel. Zorg er dus voor dat als de acties in je agenda staan dat je je ook echt aan jouw agenda gaat houden. Maak een voor en naplanning zodat je dingen ook kan bijwerken en uitwerken. Mis jij motivatie of staat angst jou in de weg dan gaat dit ook ten koste van jouw focus. Om echt in hyper focus te komen is het daarom ook belangrijk dat jij blokkades weet weg te werken.
Dit zijn echt 4 tips waarmee jij jouw doelen gaat behalen en ook de volgende stap gaat maken in jouw bedrijf.
Nu het speciale event dat ik graag met je wil delen. Wij gaan 14 november een 1 daags event houden over sales. Op dit event krijg jij de mogelijkheid om je vragen te stellen over sales en marketing. Ik ga je uitleggen hoe jij jouw sales kan verbeteren en verhogen. Hoe jij jouw klanten kan overtuigen en naar binnen kan trekken. Het betekent wel dat jij echt naar je zelf moet gaan kijken waar je nu vastloopt.
Op dit moment zijn er early bird tickets te koop. Dus wil je erbij zijn dan kan je nu je tickets kopen via deze link: 1 daags seminar ”Omzet Verhoger”.