Wat levert bloggen op in 2023?

Bloggen is de dinosaurus onder alle vormen van online content. Maar in tegenstelling tot de echte T-Rex is bloggen nog lang niet rijp voor het museum. Het is zelfs een must als je extra bereik en sales wil genereren. En nu denk je vast heel even: ‘hoe dan?’ In dit artikel geven we je vijf redenen waarom bloggen in 2023 nog altijd leuk en lucratief is.

1. Je denkt na over thema’s die belangrijk voor je zijn

Het begin van bloggen is nadenken over goede onderwerpen. Als je wil bloggen voor de website van je bedrijf, gaan je gedachten over de centrale thema’s van je bedrijf. Ook biedt het je een mooie kans om stil te staan bij je successen, leuke gebeurtenissen met klanten of dat gave nieuwe product wat je hebt gelanceerd. Waar ga je over schrijven en hoe? Bedenk een lijst met 26 onderwerpen, zodat je content hebt voor een half jaar.

2. Social media content staat al voor je klaar

Zijn je pareltjes van blogs dan alleen bestemd voor je website? Natuurlijk niet. Als je een mooie invalshoek of een spetterend verhaal hebt, dan kun je dat doorplaatsen op je social media. Een blog kun je opknippen in meerdere posts. De mooie foto’s die je voor je Instagram maakt, kun je weer op je website plaatsen. Het grote voordeel is dat je blog een geheel vormt met je andere vormen van content. Zo vertel je als ondernemer op elk kanaal hetzelfde verhaal aan je klanten en dat verhoogt je betrouwbaarheid. Hoe fijn is dat?

3. Niet onbelangrijk: tijd en geld

Bloggen levert je tijd en geld op en dat is lekker. Je kunt het zo zien: je hebt altijd van die terugkerende vragen van klanten. In plaats van dat je ze allemaal apart beantwoordt, kun je er ook voor kiezen om een blog daaraan te wijden. In de blog ga je in op het antwoord. Je hoeft dus niet allerlei mails of DM’s te één voor één beantwoorden, want de klant kan alles lezen in je blog. Dat scheelt je tijd, ofwel geld en vrijheid.

4. Je klanten zien je als expert

Ben je niet zo’n held op video, maar wil je je doelgroep wel laten weten wat je in huis hebt? Bloggen leent zich daar uitstekend voor. Het is voor jouw website en dat betekent dat je er helemaal je eigen sausje aan mag geven. Let daarbij wel op dat je kopjes, foto’s en voldoende witregels gebruikt, zodat het makkelijk te lezen is. Daartussen mag je helemaal los gaan en de doelgroep meenemen in wie je bent en wat je biedt.

5. Extra verkoopkanaal voor je producten of diensten

Heb je een nieuw product voor je bedrijf? Praat erover op je social media en besteed er een blog aan. Of het nu gaat om een coachtraject, een product voor je schoonheidssalon of een nieuwe top in je winkel – het is zeker een blog op je website waard. Vertel hoe mooi het is en welke waarde het de klant kan bieden. Plaats onderaan je blog een Call To Action, zodat ze dit gave product gelijk bij je kunnen kopen. Blogs staan voor altijd op je website en zo maak je van je website een extra verkoopkanaal.

Wil je liever je blogs laten schrijven? Dat kan! Master Your Business Moves helpt creatieve ondernemers die liever hun marketing uitbesteden. Of ben je juist op zoek naar een goede strategie waar je onze hulp bij nodig hebt? Boek dan een gratis claritycall met Francina of Daisy!