Page content

Wat is een USP?

Een Unique Selling Point beschrijft de eigenschappen van jouw product of dienst. Met een USP kan je jouw product of dienst onderscheiden van alternatieve producten of diensten in dezelfde branche. Het is een kenmerk waardoor jouw product of dienst opvalt in de massa en waardoor jouw product of dienst waardevoller kan zijn. Met een USP kan je jezelf ook onderscheiden van je concurrenten. De onderscheidende waarde van jouw product of dienst kan jou helpen bij het overtuigen van jouw klant om over te gaan tot aankoop.

Een aantal voorbeelden van USP’s zijn:

  • Kwaliteit van jouw product of dienst
  • De prijs van jouw product of dienst
  • Functionaliteit van jouw product of dienst
  • Jouw ervaring als expert

Kortom de USP’s zijn de voordelen van jouw product of dienst. Veel bedrijven verwerken de USP’ in marketing campagnes, maar ook op de website. Als mensen op jouw website komen dan moeten ze gelijk zien wat jouw expertise is.

Om jouw USP te ontdekken of maken zijn er 2 factoren die van belang zijn. Jouw unieke factoren en expertise en aan de andere kant de behoefte van de doelgroep. Als eerste ga je opzoek naar wat jou uniek maakt. Vraag jezelf af wat jou uniek maakt en schrijf dat op. Het moet iets zijn waardoor jij ook opvalt in de massa. Deze stap is het belangrijkste en het onderscheid jou van jouw concurrentie. Daarna is het belangrijk om naar de behoefte te kijken van jouw doelgroep. Je biedt een oplossing aan. Het is belangrijk om de problemen van jouw doelgroep te herkennen en daarop in te spelen.

Deze 2 uitkomsten combineer je samen in 1 krachtige zin en zo kom je tot jouw USP.

    Comment Section

    0 reacties op “Wat is een USP?

    Plaats een reactie


    *