Hoe kom je aan klanten?
arrow_drop_up arrow_drop_down
8 augustus 2019 
in Sales

Hoe kom je aan klanten?

In dit blog gaan we hebben over een van vragen die waanzinnig veel aan mij gevraagd wordt. Echt een top 10 vraag. Hoe kom ik aan klanten?
Hoe je aan klanten komt is een van de belangrijkste dingen natuurlijk voor de meeste ondernemers want, hoe krijg je meer klanten die uiteindelijk ook gaan kopen. Dat is wat je zou willen natuurlijk. Om dat te stimuleren ga ik vandaag een tip met je delen en die tip is dat je echt testimonials op je website zou moeten gaan zetten.

Wat zijn testimonials?

Testimonials zijn verhalen van klanten die iets over jou en jouw product/dienst schrijven. Ze geven hun mening wat ze ervan vonden en wat ze eraan hebben gehad. Hieronder heb ik een aantal voorbeelden van testimonials die mijn klanten hebben geschreven.

Als ik kijk naar mijn testimonials dan zie je dat ontzettend veel mensen in hun eigen taal vertellen hoe ze een bepaalde dienst of iets hebben ervaren bij mij. Nou en dat is het allerbelangrijkste!

Want jij zou wel wat kunnen verkopen en jij kan een eerste aanzet doen natuurlijk aan je klant. Maar wat veel belangrijker is dat andere eigenlijk stimuleren om die aankoop daadwerkelijk ook te doen. En die aankoop ook via de website te laten doen. Daarom noemen we het ook social proof testimonials.

Vroeger kwam dat van mond tot mond reclame en dit is eigenlijk precies hetzelfde, maar dan via jouw website. Vandaar is het daarom super belangrijk dat jij met dit soort zaken aan de slag gaat.

Zo simpel is het eigenlijk en zo kan jij meer klanten in jouw verkoopproces krijgen, alleen al door de reacties van je huidige klanten te laten zien.

Het gevoel raken

Mijn Strategie 2 Daagse in Noordwijk en Strategie & Business 7 daagse in Ibiza lopen beide doordat er mensen op hebben gereageerd en door de 1 op 1 testimonials.
Hieronder heb ik nog een aantal testimonials over mijn 2 daagse in Noordwijk. En dan zie je dat het echt het gevoel aanraakt van jouw klant en daardoor worden ze meestal overtuigd. Een klant maakt een keuze en koopt op basis van gevoel. Dat is wat jij jouw eigen klanten wil meegeven.

 

Door die testimonials worden klanten geprikkeld in hun limbische brein, op zijn gevoel, en dan gaat degene over tot aankoop. Het is een soort van bewijs.

Ga hier deze week mee aan de slag. Zorg ervoor dat je van elke klant een testimonial krijgt zodat je die kan gebruiken op je website!

 

Over de schrijver
Ik ben Francina en eigenaar van Master Your Business Moves. Zelf ben ik langer dan 30 jaar ondernemer. Mijn eerste bedrijf was een schoonmaakbedrijfje waar ik voor de hele straat schoonmaak klussen uit handen nam. Later had ik een naaischool en werkte ik als kleermaakster voor heel veel klanten. Mijn eerste bedrijf wat ingeschreven was bij KvK was Fashion Solution, een bedrijf waar we mediator waren tussen opdrachtgever en kandidaat en wij W&S van mensen. Ik heb dat met veel passie gedaan tot 1 april 2018, daarna heb ik mijn bedrijf verpacht. Per 1 juni 2018 ben ik actief met mijn nieuwe bedrijf aan de slag gegaan Master Your Business Moves. Mijn missie is om ondernemers te leren hoe zij geld kunnen verdienen! Dat betekent Mindset en aan je knoppen van je bedrijf gaan draaien. Ondernemen is niet moeilijk, het is een kwestie van doen, vallen opstaan en weer door gaan. Leren wat ging goed en wat doe ik volgende keer anders. Alleen dan betaald! En hoe vet is dat!
Reactie plaatsen