Het verlangen van jouw klant

We gaan beginnen met verlangen. Dit blog gaat over het verlangen van je klant. Dat klinkt misschien wel een beetje raar, verlangen. Wat wil jouw klant nou daadwerkelijk? Dat is vaak helemaal niet duidelijk bij veel ondernemers. Als ik met mijn klanten aan de slag ga, dan laat ik hun aan het woord en dan weet ik wat hun verlangen is. Ik heb ook al honderden van mijn klanten uitgelegd hoe zij zelf verkoop kunnen doen op basis van verlangen.

In dit blog ga ik je hier meer over uitleggen. Als je vragen hebt dan kan je hieronder een reactie achterlaten, dan kan ik je vraag beantwoorden. We gaan beginnen en we gaan het hebben over verlangen.

Want wat is verlangen nou eigenlijk?

Het klinkt een beetje vreemd misschien, verlangen. Het is een beetje een wazig woord voor sommige mensen, maar als je met een klant aan de slag gaat dan heeft die klant een probleem of een uitdaging. Of hij zit ergens mee wat niet helemaal lekker zit, wat jij als specialist natuurlijk zou kunnen oplossen. En dan heb ik het niet alleen maar over een dienst, maar ik heb het ook echt wel over een product. Je hebt bij een product en bij een dienst een bepaalde service te verlenen. Dus het maakt mij niet uit wat je doet, maar zorg ervoor dat jij weet dat als jij met jouw klant aan de slag gaat wat zijn verlangen is, wat zijn uitdaging is en wat zijn pijn is.

Ik hoor heel veel van mijn klanten zeggen; ik zie geen klanten komen, ik weet niet wat ik moet doen en ik heb ze erop aangesproken. Je bent dan waarschijnlijk niet duidelijk geweest in waar het pijnpunt zit bij de klant. Ik zie dat veel mensen geen vragen durven stellen aan hun klant, terwijl je met doorvragen juist tot de conclusie komt wat het verlangen is van jouw klant. Een klant kan zeggen; nee ik wil het niet, ik vind het te duur of ik ben er niet naar op zoek. Dat zijn allemaal omwegen om uiteindelijk ook door te vragen naar dat verlangen.

De klant weet het vaak zelf niet

Dat verlangen ligt namelijk vaak zo diep, dat die klant het vaak van zichzelf helemaal niet weet. Als jij dat verlangen en die pijn boven tafel weet te halen en je kan dat daarna vertalen naar een oplossing dan gaat die verkoop vanzelf. Die klant is namelijk wel opzoek, zelfs al weet hij dat soms zelf niet, maar als jij doorvraagt dan komen ze er vanzelf achter. Jij weet namelijk wat de oplossing is en waar jouw toegevoegde waarde zit.

Ik wil dat je daar veel meer op gaat zitten. Ga onderzoeken wat de taal is van jouw klant, zodat jullie ook dezelfde taal spreken. Ik zie veel mensen alleen in hun product of dienst blijven hangen, terwijl dat de klant alleen maar zijn of haar probleem opgelost wil zien. De klant wil begrepen worden. Dus ga leren praten in de taal van je klant, zodat je daadwerkelijk zijn of haar probleem oplost.

Wil je nog meer hierover weten?

Wij gaan donderdag 31 oktober en vrijdag 1 november een 2 daags seminar houden over verkoop, marketing, pitchen, presentatie en hoe converteer je klanten via social media. Wil je hier bij zijn? Dan kan je nu jouw early bird ticket kopen.
Het lijkt mij ontzettend tof als jij erbij bent. Ik denk dat het goed is als jij een keer met je neus op de feiten wordt gedrukt; waar gaat het goed en waar gaat het niet goed? Wat kan er anders en hoe converteer je nou daadwerkelijk klanten. Want als jij ook te weinig klanten hebt en niet genoeg sales om te investeren en niet genoeg sales om er een salaris uit te halen, dan wordt het echt tijd om professioneler met jouw sales, marketing en het converteren van klanten om te gaan.

Nou dat gaan we doen op 31 oktober en 1 november. Dus geef je op en maak gebruik van de early bird tickets.